čtvrtek 23. srpna 2012

Soud zakázal na školách tělocvik

Traumatům a modřinám z hodin tělesné výchovy odzvonilo. Soud označil povinné cvičení žáků a studentů za fyzické týrání, které do moderní výuky nepatří, a ministr školství Petr Fiala obratem tělocvik na školách zrušil.
Právo na svobodu a důstojnost zvítězilo nad dřepy a kliky,“ pochvaloval si výsledek procesu právník Edward Fagan, který zastupoval žalující rodiče.
Jsem ráda, že mé obézní dceři se už nikdo nebude posmívat za to, že vytrhla kruhy ze zdi a rozmašírovala koně nadél,“ libuje si Libuše K., která soudní proces iniciovala. Přidává se i další rodič Karel H.: „Taky to lezlo do peněz. Můj syn snědl vždycky po tělocviku o tři kila více bramborových lupínků než normálně.“
Podle Fagana je třeba vybíjená nebo fotbal často bolestivější než rána rákoskou nebo pětadvacet na holou. Ale jak sám říká, i obyčejné cviky dokáží tělocvikáři proměnit v hotové peklo středověké mučírny. Často si nespravedlivě zasednou na ty největší lajdáky a prevíty.
Za to, že jsem úče natrhl ucho a podpálil sukni, jsem musel dělat o tři kliky víc než spolužáci,“ usvědčuje pedagoga žák 4. B František Zástěra. Obviněný učitel však svou vinu popírá: „Zástěra neumí počítat.“ Trpí však i vzorní studenti. „Po šplhu se mi tak klepaly ruce, že jsem nemohl celou noc hrát Doom 3,“ ztěžuje si student Robert P., který má samé jedničky.
I když je nyní tělocvik na školách tabu, ministerstvo školství přesto zaznamenalo signály, že někteří žáci si pár cviků nenechají odepřít. „Za ilegální dřepy či kliky bude následovat okamžitý vyhazov ze školy,“ varuje je ministr školství Petr Fiala a doporučuje jim, ať si s ním raději zazpívají:



1 komentář: