pondělí 10. června 2013

Lidí zahánějí samotu tasemnicí

tasemnice bezbranná
Zatímco hygienici a veterináři si stále marně lámou hlavu nad tím, odkud se bere náhlý příval lidí nakažených tasemnicí, někteří psychologové už mají dávno jasno.
Pacient mi přiznal, že si tasemnici obstaral schválně, aby už nebyl sám,“ svěřuje se Miodrag Skrblič, který provozuje na Opavsku soukromou psychologickou poradnu, a přidává svou interpretaci: „Lidé už považují tasemnici za domácí zvíře. Vědí, že je mnohdy neopustí, ani když si to budou přát. Éra psů a koček skončila, moderní člověk chce mít svého přítele neustále s sebou.“
Justin Bieber je také bezbranný.
Tasemnice Emanuela je moje nejlepší a nejužitečnější kamarádka,“ přiznává čtyřiadvacetiletá Eliška Zárubová z Plzně pod příslibem anonymity. Dnes jsou to skoro dva roky, co svému oblíbenému bezobratlému živočichovi poskytla ve střevech střechu nad hlavou. „Nikdy jsem svého činu nelitovala. Emanuela mi pomohla zhubnout. Mám ji vycvičenou tak, že mě vždycky ráno v půl sedmé probudí lehkým kopancem. Často si spolu povídáme pomocí morseovky. Já ťukám na pupík, ona mi buší do jater. Je to tak romantické,“ přiznává Eliška se slzou v oku. „Jsem ráda, že mi Emanuela nikdy celá nezemře, vždy odchází jenom po článcích.“
Podle politologa Vladimíra Dvořáka lidi vzrušuje už jen název zvířete: tasemnice bezbranná. „Vše bezbranné vyvolává soucit a přízeň. Proto se tolik proslavili Justin Bieber, Stanislav Gross nebo Petr Nečas,“ domnívá se Dvořák.
I tasemnice může být roztomilá.
Moje tasemnice mě chrání před násilím,“ domnívá se další dobrovolná nositelka zvířete Eliška Krocanová z Ústí nad Labem, které jsme též slíbili anonymitu. „Pokud by mě náhodou někdo přepadl, dostane mnohem delší trest, protože zároveň vztáhne ruku i na bezbranné zvíře. Tasemnice navíc skvěle nahrazuje kolonoskopii. Vycvičila jsem si ji tak, aby mně vše podezřelé ve střevech vždycky okamžitě hlásila.“
Jenom lékařům se soužití člověka a tasemnice nelíbí. „Tasemnice je parazit, který lidskému organismu rozhodně nesvědčí,“ tvrdí například MUDr. Věra Lohniská, která ale na tu svou rozhodně nedá dopustit.

Žádné komentáře:

Okomentovat